Friday 3 August 2012

Budak Sekolah Bercinta

Assalamualaikum

cakkk ! atotototo . comel je

Ehem ! entry hari ni tentang cinta monyet . bukan monyet bercinta ya , tapi remaja atau lebih tepat , budak sekolah yg bercintan cintun . hehe . bukannya aku tak pernah bercinta zaman sekolah , pernah . but , aku tak pernah nak keluar dating ke , nak ber-SMS jiwang lah , cerita pasal takdir , jodoh . bukan tak boleh korang nak bercinta , tp korang kena la lebih fikir kan pelajaran . soal jodoh , lepas habis SPM , korang nak terus nikah pun boleh . tp time sekolah fokus lah . aku rasa banyak juga budak sekolah skrg ni yg tak jaga adab . depan parents pun boleh nak berdating . ada yg jalan satu kampung , pimpin tangan , peluk-peluk depan orang . mana pergi sifat segannya ? ada juga yg selalu berangan , contoh "isteri basuh pinggan , suami datang peluk pinggang isteri dan bisik , I Love You" hewwheww . sebenarnya , adik-adik tak perlu fikir sampai ke situ . menjejaskan pelajaran . asyik berangan je . dan kalau kami (kakak , abang , parents , cikgu) nasihat korang supaya tak payah la couple- couple ni , mesti korang marah , melenting , sampai sanggup benci mereka . silap besar tu adik-adik . dalam Islam pun sebenarnya tak menggalakkan bercinta . mendatangkan dosa kecil , iaitu dosa hati. haaaa , so dengarlah nasihat dari org yg tak berapa nak dewasa ni . sbb ada org duk mengadu , budak skrg ni dah takde rasa hormat pd org yg lebih dewasa . dan ! kalau bercinta tu , aku pun tak kisah sbb bukan aku tahu pun kalau kau bercinta sorok-sorok . bukan senang nak bendung . cuma jaga adab . peace yawww !

No comments:

Post a Comment

Kawan Baru